طرح ویژه حمایت از کسب و کارها

10 درصد تخفیف محدود

کد تخفیف: PL-10

طرح ویژه حمایت از کسب و کارها

10 درصد تخفیف محدود

کد تخفیف: PL-10

اشتراک گذاری

سئو چیست و شامل چند بخش می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

« سئو چیست و شامل چند بخش می شود؟ »

سلام، وقت بخیر با شما عزیزان هستیم از پلاس گراف با یک مطلب جدید با موضوع: سئو چیست و شامل چند بخش می شود؟

سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو که بر گرفته از کلمات Search Engine optimization که به اصطلاح به آن SEO گفته می شود یکی از روش هایی است که می توان به وسیله آن به افزایش فروش و بازدید سایت کمک به سزایی کند.

مزیت‌های سئو سایت چیست؟

به کمک سئو در موتور جستجو  گوگل بیشتر دیده خواهید شد. این به این معناست که کاربران بیشتری وارد سایت شما می شوند و شما میتوانید به این طریق محصول یا خدمت خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید و در نهایت منجر به افزایش فروش خواهد شد.

نکته: باید در نظر داشته باشید که سئو یک روند دائمی است این به این معنی است که دائما باید برای سایت خود محتوا تولید کنید و مراقب مشکلات فنی سایت نیز باشید.

– سئو به دو بخش تقسیم بندی می شود:

1- سئوی داخلی (on-page seo)
2- سئوی بیرونی (off-page seo)
 

1- سئوی داخلی (on-page seo):

سئو داخلی خود شامل دو بخش است سئو تکنیکال و سئو محتوایی.

الف) سئو تکنیکال:

سئو تکنیکال به تمامی موارد فنی سایت می پردازد از جمله:

  • ساختار URL
  • بررسی متا تگ های مهمی که باید در سایت قرار بگیرد از جمله h1 ، تگ ALT و …
  • سرعت لود سایت
  • UI/UX سایت
  • بررسی خطای سری 400 و 500 سایت
  • بررسی سایت مپ و چک کردن ریدارکت های 301 و 302

ب) سئو محتوایی:

سئو محتوایی به تمامی مواردی که در بهینه کردن محتوای سایت موثر هست می پردازد از جمله:

  • تعیین استراتژی محتوایی با توجه به رقبا
  • بررسی کلمات کلیدی هر محتوا
  • بررسی محتواهای سایت با توجه قواعد سئوی محتوایی
  • برنامه مناسب جهت انتشار و بارگذاری مطالب بر روی سایت
  • رعایت لینک های داخلی
  • بهبود عکس های سایت

2- سئوی بیرونی (off-page seo):

به هر اقدام خارج از سایت که باعث بهبود سرچ و بازدید می شود سئو بیرونی می گویند، از جمله مواردی که میتوان انجام داد شامل:

  • رپورتاژ آگهی
  • لینک های بیرونی
  • تبادل لینک
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • فعالیت در انجمن ها
  • ارسال دیدگاه های ارزشمند در سایت های دیگر

 

– انواع روش های سئو:

 

– کلاه سفید

روش سئو کلاه سفید بر طبق قواعد و قوانین گوگل و به طور ارگانیک انجام می شود و سئو وبسایت رشد خود را به طور کند تر ولی قانونمند تر دنبال خواهد کرد.

– کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری در واقع استفاده از روش هایی که اگر گوگل متوجه آن شود آن وبسایت جریمه خواهد شد ولی اگر این روش به درستی انجام شود نه تنها باعث رشد سریعتر وبسایت خواهد شد بلکه در هزینه ها را نیز کاهش می دهد.

– کلاه سیاه

این روش از جمله روش هایی است که سایت را بعد از یک رشد ناگهانی تا زمان نامعلومی به قبرستان گوگل خواهد برد، مانند خرید لینک، محتوای کپی و … .

ا- لگوریتم های سئو

همانطور که تکنولوژی پیشرفت می کند گوگل نیز همپا با تکنولوژی الگوریتم های خود را بهینه تر کرد تا بتواند در مقابل تقلب و روش های نامناسب از جمله کلاه سیاه بایستد. در این مقاله به صورت خلاصه الگوریتم های گوگل را مورد  بررسی قرار خواهیم داد:

• الگوریتم تطبیق عصبی(Neural Matching)

این الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی بنا شده و برای ایجاد ارتباط بین کلمات و مفاهیم جهت درک بهتر مواردی که کاربر جستجو می کند می باشد.

• الگوریتم گوگل فرد(Google Fred)  

نحوه عملکرد این الگوریتم به درستی قابل تشخیص نیست ولی به طور کلی این الگوریتم بر روی سایت هایی که تبلیغات زیاد یا لینک خارجی زیاد دارد حساس می شود. به گفته برخی کارشناسان این الگوریتم بر روی محتواهایی که کاربر را در نظر نگرفته و بی کیفیت می باشند نظارت می کند.

• الگوریتم پاسوم یا موش کور (Possum Algorithm)  

بر اساس محل جغرافیایی نتایج مرتبط با محل کاربر را لیست می کند.

• الگوریتم گوگل رنک برین   (RankBrain)

الگوریتم رنک برین بر روی میزان راحتی کاربر در استفاده از سایت، UX، محتوا و تنوع آن، تعداد بک لینک ها و … توجه دارد.

• الگوریتم موبایل فرندلی آپدیت (Mobilegeddon)  

این الگوریتم به ریسپانسیو بودن سایت و راحتی کار با سایت در زمان استفاده از موبایل توجه دارد.

• الگوریتم کبوتر(Google Pigeon)  

به کمک این الگوریتم ارتباط بین گوگل مپ و وارد جستجو بیشتر شده است.

• الگوریتم مرغ مگس خوار (HummingBird)

الگوریتم مرغ مگس خوار با توجه به مترادف های کلمات در کمترین زمان ممکن لیستی از مواردی را می آورد که به کلمه جستجو شده نزدیک تر است همچنین این الگوریتم سایت هایی که از کلمات کلیدی نامناسب با محتوای نامرتبط استفاده کرده اند را جریمه می کند.

• الگوریتم پنگوئن گوگل (Penguin) 

هدف این الگوریتم شناسایی سایت هایی است که در مدت زمان کوتاهی بک لینک های فراوان دریافت کرده اند.

• گوگل سندباکس (Google sandbox)

هدف این الگوریتم زیر نظر گرفتن سایت هایی است که به تازگی راه اندازی شده اند تا بتواند بر طبق عملکردشان ان ها را به جایگاه اصلی خود برساند.

• الگوریتم پیج لی اوت(Page Layout)

هدف این الگورتیم پیدا کردن سایت هایی است که تبلیغات آزاردهنده در خود دارند مانند: پاپ آپ ها، تبلیغات فلش و …

• الگوریتم گورخر (Zebra Update)  

این الگوریتم به شناسایی سایت هایی می پردازد که ناامن هستند و یا دارای گواهینامه SSL  نیستند.

• الگوریتم دزد دریایی (Pirate)

جهت کاهش زیر پا گذاشتن قانون کپی رایت و محتوای کپی این الگوریتم پیاده سازی شده است.

• الگوریتم گوگل پاندا (Panda) 

شناسایی سایت هایی که محتوای نامناسب و بی کیفیت دارند.

• الگوریتم (Payday Leon)

این الگوریتم جهت جلوگیری از رشد سایت هایی که محتوای غیر اخلاقی دارند.

به زودی هر یک از الگوریتم های سئو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
لطفا دیدگاه خود را بصورت کامل شرح بدهید
لطفا ایمیل خود را بصورت درست وارد نمائید